چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی جامعه المصطفی خراسان

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین صالح با اشاره به اینکه امروز جامعه المصطفی پرچمدار توسعه تمدنی و مواجهه تمدنی با غرب است، گفت: المصطفی در حال مقابله با الحاد و بی‌دینی و با ظلم و بی‌عدالتی در جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا صالح معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه در مراسم تودیع و معارفه مدیریت این نهاد در خراسان، اظهار داشت: حوزه علمیه نهادی فاخر و برجسته‌ای است که در طول تاریخ با مجاهدت‌های علمی فرهنگی تبلیغی گاهی با بذل جان همراه بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه بیش از هزار سال است که به وجود آمده است، تصریح کرد: امروز ما طلاب، همکاران و اساتید میراث‌دار این حوزه هستیم و بدانیم که این صرفا یک مدرسه و مکتب نیست، بلکه یک جریان علمی وابسته به اهل بیت(ع) در طول تاریخ است.

وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه المصطفی در پرتو افکار نورانی امام خمینی(ره)، همچنین اندیشه اصولی مقام معظم رهبری مبتنی بر مجاهدت‌های شهدای عالی قدر اسلام به وجود آمده و همواره این نهاد از نصایح و ارشادات علما، مراجع عالی قدر شیعه به عنوان پشتیبان فکری و معنوی بهره گرفته است.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه، با بیان اینکه هدف اصلی این نهاد توسعه، تربیت، معنویت، دانش اسلامی و نشر تعالیم اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) در سراسر جهان است، ابراز کرد: امام خمینی(ره) در عصر حاضر پایه گذار توسعه و ترویج و پرچم دار اسلام ناب محمدی در جامعه بودند، البته همه علما از گذشته تا به امروز هدف آنها ترویج اسلام ناب محمدی بوده است.

وی با اشاره به اقدامات جامعه المصطفی در عرصه بین الملل و توسعه مدارس و دانشگاه‌های اسلامی در کشورهای مختلف، گفت: این مجموعه با تشکیل هزاران موسسه علمی دارالقرآن، حوزه علمیه و دانشگاه در سراسر جهان، امروز چهره علمی آکادمی، آموزشی و پژوهشی را برجسته کرده است.

وی با اشاره به ترجمه بیش از ۴ هزار کتاب به ۳۰ زبان زنده دنیا توسط المصطفی که باعث انتقال میراث تمدنی اهل بیت(ع) به جهان شده است، اظهار کرد: در این مسیر سرمایه اصلی، طلاب و فضلای المصطفی هستند که بسیاری از تدریس‌ها و تبلیغ‌ها توسط فارغ التحصیلان جامعه المصطفی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین صالح، با بیان اینکه امروز جامعه المصطفی بسیار پرقدرت‌تر از ۴۰ سال قبل آغاز به کار کرده است، ابراز کرد: جامعه المصطفی از نظر علمی، دانش، سطح آگاهی‌ها، معنویت و خردورزی در حال استمرار بخشیدن به حرکت اهل بیت(ع) در جهان است.

رئیس سابق جامعه المصطفی العالمیه خراسان، خاطرنشان کرد: ما در حال تربیت نسلی از جوانان جهان مبتنی بر اسلام ناب و همچنین در حال شکل دهی، پی‌ریزی، تمهید، تشکیل و احیای تمدن نوین اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز جامعه المصطفی پرچمدار توسعه تمدنی و مواجهه تمدنی با غرب است، تأکید کرد: بیشترین و عمیق‌ترین نهاد در این زمینه، المصطفی است که در حال مقابله با الحاد و بی‌دینی در سطح جهان است و همچنین به مقابله با ظلم و بی‌عدالتی در جهان مشغول است.

وی با بیان اینکه جامعه المصطفی، توسعه دهنده مکتب عمیق و انسان‌ساز اهل بیت(ع) است، گفت: رسالت المصطفی آشنا سازی بشریت با میراث تمدنی اسلام و اهل بیت(ع)، پاسخگویی به نیازهای معرفتی جهان و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی با یک نگاه تمدن ساز و مبتنی بر قرائت اصیل از حرکت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین صالح، با اشاره به اینکه وحدت و اتحاد جهان اسلام به عنوان یکی از اصول جامعه المصطفی می‌باشد، خاطرنشان کرد: امروز از نظر علمی بیش از ۱۶۰ رشته و گرایش در المصطفی در حال اجرا است و در طرح بلند مدت به بیش از ۴۰۰ رشته و گرایش در حال ارتقا است، این مسئله حتی در نهادهای بزرگ علمی و فرهنگی جهان نیز بی‌سابقه است.

وی تأکید کرد: همه با هم باید در راستای تحکیم پایه‌های المصطفی که همان دانشوری، علم، معنویت، اخلاق و دین‌مداری است تلاش کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha